Restorasyon Forum

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Restorasyon Forum - Reklam Alanı

Gönderen Konu: Particle Flow - Giriş  (Okunma sayısı 4464 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

JeoPardy

  • Restorasyon Forum
  • ****
  • İleti: 356
  • Cinsiyet: Bay
Particle Flow - Giriş
« : 28 Ocak 2009, 13:20:59 »

Ders: Temel tanecik bilgisi ve Temel animasyon bilgisi gerektirir.

Particle Flow sistemi 3DsMax 5.0'dan sonraki versiyonlarda göreceğiniz ve diğer tanecik sistemlerine göre çok geliştirilmiş bir sistemdir. Tanecikler üzerindeki kontrol imkanı ve

haraket serbestliğinden dolayı diğer tüm tanecik sistemlerinin yerini kolayca alabilir. Öncelikle küçük bir örnekle kullanımını öğrenip sonraki derslerde sadece P-flow kontrol

penceresinin resmini vererek anlatacağız.

oluşturma yeri olarak diğer tanecikler ile aynı yerde ve olması gerektiği gibi en üsttedir.



Bu düğmeye bastıktan sonra tepeden görünüş penceresinden sol tuşu basılı tutup sürükleyerek yeni bir P-flow oluşturalım. Daha sonra bu tanecik sistemi ile etkileşim yapacak

olan Deflector (Saptırıcı) oluşturmak için aşağıda gösterilen Space Warp menüsüne geçerek tepeden görünüm penceresinden bir Deflector yapıyoruz.



Aşağıda Pflow ve Deflector oluşturulmuş halini görüyorsunuz. Zaman çubuğunu ileri doğru haraket ettirdiğinizde tanecikler aşağı gidecek ama Deflector ile bir ilgileri olmadığı için

geçip gideceklerdir.


 
Tanecik sistemini Deflector ile etkileştirmek için öncelikle Particle View kontrol penceresini açıyoruz. Klavyeden 6 tuşuna basabilirsiniz.



Particle View penceresinde bu tanecik sistemi ile ilgili tüm ayarları ve eklemeleri yapmak mümkün. PFlow diğer taneciklerden farklı olarak Yerçekimi ve rüzgar gibi kuvvetlere Bind to

Particle ile bağlantı yapılmaz. Tüm kuvettlerin ve olayların bu pencere içindeki bileşenler ile tanımlanması gerekir.

: Bind to Space Warp düğmesi: tanecik sistemleri ile kuvvetleri birbirine bağlar

Aşağıdaki resimde tanecik sistemi içine Collision isimli test nesnesini ekliyoruz. bu örnek Pflow kullanım mantığını anlamanızı sağlayacak. Eğer b utaneciğin aşağıdaki Deflector'e

çarpmasını ve çarpınca bir olay olmasını istiyorsak Collision (Çarpışma) kullanmak zorundayız.




Collision'a tıklayıp seçtikten sonra sağ tarafta ilgili ayarlar gelecektir. Buradan Add düğmesine basarak Bu çarpışma aracı ile bağlantı kuracak Deflector'u seçiyoruz. Bu düğmeye

bastıktan sonra perspektif pencereisnden Deflector'e tıklayabilir veya klavyeden H tuşuna basarak gelen listeden seçebilirsiniz.

   

Aşağıdaki şekil Pflow ile ilgili esas çalışma mantığını göstermektedir. Alt kısma Delete isimli bir nesne ekliyoruz ve Collision nesnesinden sol taraftaki çıkıştan aşağı doğru fare ile

bağlantı yapıyoruz. Taneciklerden hepsi bu deflectore çarpmıyor olabilir. fakat çarpanlar aşağı doğru giden işlemi yapacaktır. Buradaki işlem Delete (Sil) olduğu için Collision

işlemine dahil olan tanecikler silinecektir.

şöyle de denebilir: Deflector'e çarpan tanecikler Collision(çarpışma) işlemini gerçekleştirdiği için bu işlemden sonra gelen işlemi yapacaktır. Çarpma yapmayanlar silinmeyecektir.



Son durum aşağıdaki gibidir.
 

 
Kolay gelsin...


 

* Bizi Takip Edin

Son Mesajlar

Ynt: KKTC Lefkoşa Selimiye Camii (Aya Sofya Katedrali) Gönderen: karacanenes
[25 Mart 2024, 12:09:22]


Teknik Personel Gönderen: TAŞYAPI
[24 Mart 2024, 16:13:27]


ÖN MUHASABE VE MİMAR PERSONEL ALIMI Gönderen: osman.blnk
[24 Mart 2024, 10:19:47]


Restorasyon alanında iş arıyorum Gönderen: Sudenur uysal
[22 Mart 2024, 19:19:58]


RESTORASYON ALANINDA DENEYİMLİ İNŞAAT TEKNİKERİ Gönderen: cabiyotlu
[22 Mart 2024, 11:02:48]


Ynt: NAKKAŞ/KALEMİŞİ/RESTARASYON EKİBİ Gönderen: nAKkaŞBey38
[22 Mart 2024, 01:59:53]

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal