Bir cismin yüzeylerini farklı kaplamalar ile kaplama
Öncelikle bir kutu çizelim
Daha sonra bu kutuyu Editable mesh yapalım
Modifier menüsüne geçerek Sub-object düğmesi ile Poligon seçeneğini seçelim
Bu seçenekte iken cismin yüzeylerini seçebiliriz. Kutunun yan yüzlerini sırası ile seçip bunlara numara vereceğiz.
Kutunun üst yüzünü seçip modifier menüsünün alt tarafından ID: numarasını 2 yapıyoruz. Bu yüzeye kaplama atarken 2 numaralı kaplama atanacaktır
Daha sonra yan yüzünü seçerek bu yüzü için Id numarasına 3 yazıyoruz. böyle devam ederek tüm yüzeylere birer numara veriyoruz. böylece 6 yüzeye de isim vermiş olduk
Material editoru açarak herhangi bi slotu seçip burada gösterilen Standart düğmesine basıyoruz ve Multi/Sub-object seçeneğini seçiyoruz.
Karşımıza gelen soru penceresinde eski kaplamayı silemsi için Discard old map seçeneğini seçiyoruz.
Buradaki Set Number düğmesi ile cisimde kaç yüzey olduğunu seçiyoruz.
Daha sonra isterseniz buradan sadece renk seçebilirsiniz veya renk düğmesinin yanındaki Material(standart) yazısına basarak bu yüzey için farklı bir kaplama atayabilirsiniz.
Assign Material to selection düğmesine bastıktan sonra kaplama cisme aktarılmış olacaktır
Böylece aşağıdaki gibi cismin tüm yüzeylerine 6 farklı kaplamalar atamış oalcağız.