Restorasyon Forum

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Restorasyon Forum - Reklam Alanı

Gönderen Konu: 3Ds Max'de Zincir Modelleme Resimli Anlatım  (Okunma sayısı 11559 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

HrN_3D

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 43
  • Cinsiyet: Bay






resimdeki çapada görünen zincir modellemesini şimdi sizlere anlatmaya çalışacağım








ilk olarak spline tool dan bir adet dikdörtgen çiziyoruz






daha sonra Modify tab dan Command Panel e girerek şekildeki değişiklikler yapılır,








daha sonra center radius u 0,35 cm yapınız (yalnız bu değerler units ayarları cm olanlar içindir)








modify tabındaki rendering sekmesinden yukarıdaki ayarları yapınız










şimdi zincirimizin bir halkası oluştuğuna göre bu halkanın orta noktasını bulmaya geldi bu özellik bize allign ve array yaparken çok büyük kolaylık sağlayacaktır Hierarchy tabındaki Affect Pivot Only butonuna tıklayın ve pivot u şekildeki konuma getirin












daha sonra tools menüsünden array seçeneği ni seçin ve çıkan ekranda








ayarları yapın ( yukarıdaki array ekranı modelleme ve modelin oluşturulması ve bazı sıralı dizilimlerde çok işinize yarayacaktır bu menüyü iyice öğrenmenizde yarar var arkadaşlar)



sonra arkadaşlar  simgesine tıklayarak  şekildeki gibi halkaları birbirleri ile bağlı hale getirmeniz gerekir ki birbirlerinden bağımsız hareket etmesinler






ne kadar uzunluk istiyorsanız şekildeki gibi çoğaltın










şekildeki menülerden IK oluşturup çizdiğiniz birkaç vertexden oluşan line ile ilişkilendirin ve geriye kalan sadece line ın formu ile oynamak.




















 

* Bizi Takip Edin

Son Mesajlar

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal