Merhaba

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: AgaçDalı Modelleme  (Okunma sayısı 4757 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

HrN_3D

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 43
  • Cinsiyet: Bay
AgaçDalı Modelleme
« : 21 Ocak 2009, 22:24:44 »

Bu derste de basit bir ağaç dalının nasıl modelleneceğini gösterdim.Mutlaka daha farklı yöntemler de vardır fakat bana en zevkli gelen yöntem bu



Create>Shapes>Nurbs CURVES>Point Curve



FRONT görüş penceresinde aşağıdaki gibi bir çizgi yaratın(Bu ağacın gövdesi olacak o yüzden şekline siz karar verin



Shape>Splines:


TOP görüş penceresinde bir CIRCLE yaratın



Circle seçiliyken ; Create>Compound Objects>Loft


LOFT ayarlarında GET PATH ı seçin ve çizdiğiniz çizginin üzerine tıklayın.


Bu,ağacımızın gövdesi



Ama gerçek hayatta ağaç gövdesi bu kadar düz görünmez.Bu yüzden ağacımızı gerçekçi göstermek için biraz düzlemsel olmayan bir şekle sokmak zorundayız

Ağacın gövdesi seçiliyken; MODIFY>Noise seçin ve aşağıdaki parametreleri kullanın



Aşağıdaki gibi bir şey elde edeceksiniz


Ağacın diğer dallarını da aynı yöntemle modelleyin Ama her dala farklı boyut ve farklı değerde noise değeri verin ki gerçek hayattakine benzesin. ben bir iki tane dal yaptım