Restorasyon Forum
Mimarlık & Bilişim => Yazılımlar & Dersler => 3dsMax => Konuyu başlatan: HrN_3D - 21 Ocak 2009, 22:24:44
-
Bu derste de basit bir ağaç dalının nasıl modelleneceğini gösterdim.Mutlaka daha farklı yöntemler de vardır fakat bana en zevkli gelen yöntem bu
Create>Shapes>Nurbs CURVES>Point Curve
(http://img147.imageshack.us/img147/4370/1ly0.jpg)(http://img139.imageshack.us/img139/6039/2ai5.jpg)
FRONT görüş penceresinde aşağıdaki gibi bir çizgi yaratın(Bu ağacın gövdesi olacak o yüzden şekline siz karar verin
(http://img226.imageshack.us/img226/3259/3ah3.jpg)
Shape>Splines:
(http://img180.imageshack.us/img180/1089/4ah0.jpg)
TOP görüş penceresinde bir CIRCLE yaratın
(http://img180.imageshack.us/img180/6568/5zn2.jpg)
Circle seçiliyken ; Create>Compound Objects>Loft
(http://img139.imageshack.us/img139/3161/6eg3.jpg)(http://img139.imageshack.us/img139/2189/7dp7.jpg)
LOFT ayarlarında GET PATH ı seçin ve çizdiğiniz çizginin üzerine tıklayın.
(http://img139.imageshack.us/img139/4862/8on4.jpg)
Bu,ağacımızın gövdesi
(http://img166.imageshack.us/img166/6636/9da3.jpg)
Ama gerçek hayatta ağaç gövdesi bu kadar düz görünmez.Bu yüzden ağacımızı gerçekçi göstermek için biraz düzlemsel olmayan bir şekle sokmak zorundayız
Ağacın gövdesi seçiliyken; MODIFY>Noise seçin ve aşağıdaki parametreleri kullanın
(http://img139.imageshack.us/img139/202/10ib5.jpg)(http://img156.imageshack.us/img156/8662/11bb8.jpg)
Aşağıdaki gibi bir şey elde edeceksiniz
(http://img243.imageshack.us/img243/2921/12di2.jpg)
Ağacın diğer dallarını da aynı yöntemle modelleyin Ama her dala farklı boyut ve farklı değerde noise değeri verin ki gerçek hayattakine benzesin. ben bir iki tane dal yaptım
(http://img80.imageshack.us/img80/8048/13jk9.jpg)