Restorasyon Forum

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Restorasyon Forum - Reklam Alanı


Yanıt gönder

Kullanıcı Adı:
E-Posta:
Konu:
İleti Simgesi:

Doğrulama:
Resimde gördüğünüz harfleri giriniz
Harfleri dinle / Farklı bir resim göster

Resimde gördüğünüz harfleri giriniz:
Restorasyon kac harflidir ( Rakam yaziniz ):

kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p\'ye basın


Konu Özeti

Gönderen: JeoPardy
« : 21 Ocak 2009, 01:47:33 »

 
 
Kaplama kullanarak yaptığınız modellerin çok daha gerçekçi görünmesini sağlayabilirsiniz, veya hiç uğraşmadan kaliteli görüntüler elde edbilirsiniz. mesela aşağıda bir küre sadece kaplama yapılarak gezegene dönüştürülmüştür.



Çok çeşitili kaplama türleri vardır ve bunları kullanarak gerçekçi cam,su,metal vb. malzeme yapabilirsiniz, kabartmaları ve delikleri sadece kaplama ile yapabilirsiniz. Burada örnek olarak sadece diffuse kaplamayı göstereceğiz, bu sizin için diğer kaplamaları öğrenmenizde kolaylık sağlar, Kaplama yapmak için öncelikle cisim seçili iken
  şeklindeki düğmeye basmalıyız. Böylece Material editor penceresi açılır.Buradaki kürelerin herbiri ayrı bir kaplamayı temsil eder. Mesela bir cisim metal ile kaplanacaksa bu kürelerden biri metal olarak ayarlanıp küreye atanmalıdır. buradaki küre sayısı altı tane ile sınırlı değildir. bu sayıyı değiştirmek için kürelerden birine sağ tıklayarak 3*5 gibi bir değer seçmeniz yeterlidir. Diffuse kaplama yapmak için : materiel editor penceresinde diffuse kısmının karşısındaki küçük düğmeye basıyoruz (sarı ok ile gösterilen düğme)
 

Buradan karşımıza gelen pencereden bitmap  seçiyoruz. Bitmap seçtiktan sonra gelen pencereden kaplama olarak kullanacağımız resmi seçiyoruz.bu resmi seçmek için c:\ sürücüsü içinde resmin yerini belirtmemiz gerekebilir. böylece kürelerden birinin renginin değişmiş olması gerekiyor. (Aşağıdaki şekilde 1 numara ile gösterilen bizim seçeceğimiz bitmap--- 2 numaradaki Mtl Library yi  işaretleyerekönceden hazırlanmış şekillerden birini görebiliriz--- 3  numaradaki küre şekline basarak önceden hazırlanmış şekilleri önizleme şeklinde görürüz)
 

Kürelerden birinin şeklini değiştirdikten sonra, sıra cismi kaplamaya geliyor , kaplamak istediğimiz cismin seçili olduğundan emin olduktan sonra aşağıda -A- ile gösterilen düğmeye basıyoruz ve cismimiz kaplanmış oluyor. ama perspektif penceresinde cisim hala eski renginde ise , o zaman -B- ile gösterilen düğmeye basıyoruz ve kaplamanın nasıl olduğunu perspektif penceresinde görüyoruz.
 

Diyelimki internetten bir max dosyası çektiniz ve bu dosyadaki kaplama çok hoşunuza gitti ve bunu kullanmak istiyorsunuz, fakat bu kaplama material editor penceresinde görülmüyor. bunun için -C- ile gösterilen düğmeye basarak daha sonra o cismi seçerseniz bu kaplama kürelerden birine aktarılmış olur.


Kolay gelsin arkadaşlar

* Bizi Takip Edin

Son Mesajlar

rqazsdwc Gönderen: how to buy tadalafil
[Dün, 10:54:29]


hmukamur Gönderen: metformin generic
[Dün, 10:33:51]


İnşaat Mühendisi - Saha Şefi Gönderen: Erdim Mimarlık
[26 Nisan 2024, 20:48:51]


Taşınmaz Kültür Varlıklarına Yardım Sağlanmasına Dair Yönetmelik" kapsamında pr Gönderen: mguclu
[26 Nisan 2024, 15:31:42]


Ynt: Taşınmaz Kültür Varlıkları yardım basvurusunu yönetecek mimar inşaat mühendisi Gönderen: nimeteliff
[25 Nisan 2024, 13:47:43]


Taşınmaz Kültür Varlıkları yardım basvurusunu yönetecek mimar inşaat mühendisi Gönderen: mguclu
[24 Nisan 2024, 14:36:55]

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal