Restorasyon Forum

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Restorasyon Forum - Reklam Alanı

Gönderen Konu: Particle Flow Ders-3  (Okunma sayısı 8888 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

HrN_3D

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 43
  • Cinsiyet: Bay
Particle Flow Ders-3
« : 28 Ocak 2009, 14:00:45 »

(Hedeften Şaşmayan Oklar)



Ders: Particle Flow giriş bilgisi gerektirir. (önce pflow ders-1' i okuyun.)

Sahnemizde Pflow kaynağında çıkan oklar havada dolaştıktan sonra hedefe yönelecek ve hedefe çarpınca iz bırakıp yok olacaklar. ( Dilerseniz Pflow kelebek

dersindeki gibi hedefte saplanıp kaplamsını sağlayabilirsiniz) Öncelikle sahne için aşağıdaki üç elemana ihtiyacımız olacak. Spline(çizgi) ile çizilmiş bir ok ve

Circle şekline Extrude modifieri ile kalınlık verilmiştir.
 

 
ikinci olarak Klavyeden 6 tuşu ile Particle View penceresini açıyoruz. (veya Pflow seçili iken sağdaki modifier menüsünde düğmesini göreceksiniz, veya

yukarıdaki menülerden Graph Editors > Particle View kısmını açın)

Particle View penceresinde alt resimde gördüğünüz şekilde akış diyagramı oluşturun. ilk Pflow dersini incelediyseniz sorunsuz halledeceğinize eminim . ilk

dersi incelediniz dimi (!)

eklenmesi gereken kısımları 1-2-3 sayıları ile gösterdim. Pflow oluşturduktan sonra zaten 1. kısmın yarısı otomatik oluşmuş oluyor. Buradaki kutucukların sağ

üst köşesindeki Event yazılarına dikkat edin. Bu pencerelerden bahsederken Event1 veya Event2 şeklinde anlatacağım.


 
Event1 penceresinde Shape instance yazısına tıkladıktan sonra sağ taraftaki düğmeye basarak önceden hazırladığımız oku seçiyoruz. Böylece kaynaktan

çıkan tüm taneciklerin şekli Ok şekline geliyor. Alt kısımra yuvarlak ile gösterdiğim Scale kısmını kullanarak taneciklerin boyunu değiştirebilirsiniz.


 
Event1 içerindeki Rotation yazısına tıklayarak Sağ taraftan Speed Space Follow seçeneğini işaretliyoruz. bu seçenek sayesinde oklar gittikleri yöne doğru

dönecekler. Bu desimizin en önemli noktası dikkat edin. Eğer oklar ters görünüyorsa bunun altındaki X-Y-Z değerleri ile oynayıp okların gittikleri yöne

bakmalarını sağlayın. (oklar nerede diyorsanız zaman çubuğunu biraz ilerletin)

Event1 içinde son bakacağımız bölüm Find target olacak bunu da alt kısımdan alarak event1 içine ekleyin. Find target taneciklerin herhangi bir hedefe doğru

gitmesini sağlar. Eğer bir hedef seçilmezse Find Target kendine ait bir icon kullanır. (sahnede perspektif penceresinde gördüğünüz renkli tel küre. render

sırasında görünmez)


 
Şu anda oklarınız havadaki tel küreye doğru gidiyor olmalı. Event2 kısmına geçebiliriz. Eğer okların doğrudan hedefe gitmesini istiyorsanız Event1 kısmındaki

Find Targeti yapmayın . ama ben okların bir müddet havada dolaşmasını istiyorum. Event2 oluşturmak için alt kısımdaki araçlardan Find Target alıp yukarı

bırakmanız yeterli. Bu hedef Geometrik bir cisim de olabilir. Sağdaki Mesh Object seçeneğini işaretleyip Add düğmesine basarak hedef olarak hazırladığımız

daireyi seçin.
 


 
Event2 içindeki Rotation(dönme miktarı) Event1 içindeki ile aynıdır. Bunu eklemek yerine Event1'den alıp kopyalayabilirsiniz.



 
Şu anda tanecikler(yani oklar) kaynaktan çıkıp havada biraz dolaşıp hedefe gidiyor olmalı. dolaşma miktarını değiştirmek için havadaki tel kürenin yerini

değiştirin (icon)

Oklar hedefi vurduğunda iz bıraksın istiyoruz. o zaman Shape Mark kullanacağız. Alt kısımdaki araç havuzundan bunu da alıp yukarı koyun. Shape Mark

yazısına tıklayıp sağ taraftan Contract object altındaki düğmeye basarak hedef daireye tıklayın. Böylece oklar hedefi vurduktan sonra geride bir kare şekil

bırakacaklar. bu kareyi uygun bir kaplama ile istediğiniz şekle getirebilirsiniz tabii. (Kaplama bölümünde Opacity kaplama dersine bakın) Alt kısımdaki Size

bölümünü kullanarak hedefte kalacak izlerin boyunu büyütebilirsiniz.


 
Peki kaplamayı hangi cisme uygulayacağız diyorsanız. (Cisimlere uygulamayacaksınız) Partivle View penceresinde Event3 kısmına Material Static isimli

bileşeni ekleyin. Material Static düğmesine bastıktan sonra klavyeden M tuşu ile Material Editor penceresini açın ve buradaki kürelerden birini Assign

Meterial kısmındaki düğmeye sürükleyin. Minik bir pencere çıkacak onun üzerinde Instance seçeneğini işaretleyin. (instance ikisi de aynı olsun anlamına

geliyor, daha sonradan material editorde kaplamayı değiştirdiğinizde Event3 içindeki kaplama da değişecektir)


 
Bunda sonra yapacağınız işlem kaplamayı da düzenleyip sahneyi izlemek olacak.
 


Şimdi kendi sahnenizde deneyebilirsiniz kolay gelsin


Silence3D
  • Restorasyon Forum
  • ***
  • İleti: 116
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Particle Flow Ders-3
« Yanıtla #1 : 20 Eylül 2012, 23:01:23 »
Hocam Sence Kaç Kişi bu anlattığın konuyu burada okuyup anlayıp nerede kullanıcak Tanecikleri FumeFx e bağla bari de yanan bir parçacık tacecikleri akıllansın yada Glu3D ye ekle bari bahçede su animasyonu sudan kelebeklere dönüşsün dimi ama :) kzıdırmadım umarım. Allen Mc Cay amcanın derslerini mi aldınız dikkatlice :)

 

* Bizi Takip Edin

Son Mesajlar

Quick Hookups Made Simple in Your City Gönderen: eseseses232323
[Bugün, 08:08:53]


Ynt: Gebze /Teknik personel ( Restoratör/ inşaat teknikeri ) Gönderen: Seda Taparli
[06 Aralık 2024, 00:54:49]


Köprü Restorasyonu İçin Deneyimli Gönderen: egemen61
[04 Aralık 2024, 12:31:47]


Restoratör Kalemkar İş İlanı !!! Gönderen: Zeliha kesimoğlu
[28 Kasım 2024, 11:29:29]


FREELANCE RÖLÖVE RESTİTÜSYON RESTORASYON PROJE ÇİZİMİ Gönderen: fkaptı fazile
[25 Kasım 2024, 00:41:19]


Ynt: Restoratör Gönderen: RestorasyonForum
[24 Kasım 2024, 15:47:10]

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal