Restorasyon Forum

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Restorasyon Forum - Reklam Alanı


Yanıt gönder

Kullanıcı Adı:
E-Posta:
Konu:
İleti Simgesi:

Doğrulama:
Resimde gördüğünüz harfleri giriniz
Harfleri dinle / Farklı bir resim göster

Resimde gördüğünüz harfleri giriniz:
Restorasyon kac harflidir ( Rakam yaziniz ):

kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p\'ye basın


Konu Özeti

Gönderen: BMurtekin
« : 27 Şubat 2009, 14:24:29 »

Elinizde imkan varsa bu çalışma ile ilgili bir de video yayınlayabilir misiniz ?
Gönderen: BMurtekin
« : 06 Şubat 2009, 11:13:04 »

Çok sağol. Ben v-ray fur kullanarak çim yapıyorum fakat render süresi çok uzuyor. Bu şekilde gerçekten kısa bir sürede render aldım.
Gönderen: RestorasyonForum
« : 04 Şubat 2009, 03:04:10 »

Modellerimizde scatter kullanar bir objenin üzerine başka bir objeyi rasgele olrak yerleştirebiliriz. Örneğin bir karakterin yüzüne sakal yapacağımız zaman scatter kullanabiliriz. Şimdi bu yöntemle üzeri çimlerle kaplı bir arazi yapacağız. Arazinin üzerinde 45.000 tane çim tanesi olacak. Bunların hepsini teker teker yerleştirmek biraz zaman alacağından scatter kullanacağız.:) Merak etmeyin neden bilmiyorum ama kolay render ediliyor.
1
Öncelikle arazimiz için bir Box çiziyoruz.Daha sonra Modify bölümüne girip ;
>Length : 250 ,Width : 250 ,  Height : 0
>Length Segs : 25 , Width Segs : 25 , Height Segs : 1
olarak ayarlıyoruz.


2
Daha sonra buna bir Noise Modifier ı uyguluyoruz. Ayarları aşağıdaki resimdeki gibi yapıyoruz.


3
Sonuçta bunun gibi birşey olması lazım.

Daha sonra boxumuza bir de UVW Map modifieri uyguluyoruz fakat planar olmasına dikkat ediyoruz.

4
Eveet şimdi sıra çimleri yapmaya geldi. Create/Shapes bölümünden Line ı seçiyoruz. Yandaki menüden interpolation un altındaki Steps i  : 3 yapıyorız ve optimize´ı da işaretlemiyoruz.


5
Daha sonra move pencersini kapatıyoruz ve Hierarchy bölümüne girip Affect Pivot Only butonuna tıklıyorız. XYZ axisini objenin en altına çekiyoruz ve Affect Pivot Only butonuna tekrar tıklayarak kapatıyoruz. Sonra modify bölümünden objeye Edit Mesh modifieri uyguluyoruz. Bir kez daha modifier bölümünden bend uyguluyoruz. Angle : 60 Direction : 90 ve Bend Axisi : Y yapıyoruz. Evet bir tane çim tanesini yaptık bile geriye sadece 44,999 tane kaldı. Hadi onları da yapalım.


6
Daha sonra yukarıdaki resimde olduğu gibi shift tuşuna basılı tutarak çimimizin iki tane daha kopyasını oluşturuyoruz. Sonra Modifier bölümüne giderek ikinci çimimizi seçiyoruz. Modifier stacka tıklıyoruz ve bend e tıklayarak angle ´yi 80 yapıyoruz. Aynı şeyi 3. çim içinde yapıyoruz fakat bu sefer angle 100.

Left penceresinden bakınca bunun gibi birşey olması lazım. Evet bakın şimdi 3 tane çimimiz oldu yani geriye 45,997 tane kaldı.

 
Daha sonra yukarıdaki resimde olduğu gibi shift tuşuna basılı tutarak çimimizin iki tane daha kopyasını oluşturuyoruz. Sonra Modifier bölümüne giderek ikinci çimimizi seçiyoruz. Modifier stacka tıklıyoruz ve bend e tıklayarak angle ´yi 80 yapıyoruz. Aynı şeyi 3. çim içinde yapıyoruz fakat bu sefer angle 100.

Left penceresinden bakınca bunun gibi birşey olması lazım. Evet bakın şimdi 3 tane çimimiz oldu yani geriye 45,997 tane kaldı.
Şimdi sıra bu çimlerin ve arazinin materiallerini ayarlamaya geldi. Ayarlar aşşağıdaki gibi olacak.
       
>Material #1: 2 Sided: Açık
>Diffuse Color: Red: 15   Green: 80   Blue: 15
>Material #2: 2 Sided: Açık   
>Diffuse Color: Red: 50   Green: 140   Blue: 50
>Material #3: 2 Sided: Açık
>Diffuse Color: Red: 130   Green: 200   Blue: 20
>Material #4: 2 Sided: Açık
Diffuse Color: Red: 80    Green: 50   Blue: 20
Evet materialleri ayarladıktan sonra 1. materiali 1.çime, 2. materiali 2.çime, 3. materiali 3.çime  ve dördüncü materiali de boxumuza yani araziye uyguluyoruz.
Evet şimdi sıra çimleri yeleştirmeye geldi.  Önce ilk çimimizi seçtikten sonra Create/Geometry bölümüden Compound Objects kısmındaki scatteri seçiyoruz ve      başlıyoruz ayarları yapmaya.
>Pick Distribution Object : Boxumuzu seçiyoruz
>Perpendicular : Kapalı
>Transformations´un altındaki Rotation : 15 ,360,15
>Transformations´un altındaki Scaling : 20, 20, 20
Dislayin altındaki Display oranı : %1
>Hide Distribution Object : Açık
Son olarak yukarıda Source Object Parameters bölümündeki Duplicates : 15.000 olacak.
Bu ayarları yaptıktan sonra en alttaki Load / Save bölümüne kaydedin ve bunu bütün çimlere uygulayın.
Eğer olmazsa teker teker diğer çimlerede aynı ayarları yapmanız gerekecek.

7
Bütün ayarları yaptıktan sonra sahne soldaki gibi görünmeli. Evet bu kadar En sonunda da ışıkları ayarlayım render etmek kalıyor bir de Backrounda bir gökyüzü resmi atarsanız çok gerçeki oluyor. Aşağıdaki gibi.


Sonuç

* Bizi Takip Edin

Son Mesajlar

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal