Restorasyon Forum

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Restorasyon Forum - Reklam Alanı

Gönderen Konu: Scatter ile çim yapımı  (Okunma sayısı 8768 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

RestorasyonForum

  • Yönetici
  • *****
  • İleti: 739
Scatter ile çim yapımı
« : 04 Şubat 2009, 03:04:10 »
Modellerimizde scatter kullanar bir objenin üzerine başka bir objeyi rasgele olrak yerleştirebiliriz. Örneğin bir karakterin yüzüne sakal yapacağımız zaman scatter kullanabiliriz. Şimdi bu yöntemle üzeri çimlerle kaplı bir arazi yapacağız. Arazinin üzerinde 45.000 tane çim tanesi olacak. Bunların hepsini teker teker yerleştirmek biraz zaman alacağından scatter kullanacağız.:) Merak etmeyin neden bilmiyorum ama kolay render ediliyor.
1
Öncelikle arazimiz için bir Box çiziyoruz.Daha sonra Modify bölümüne girip ;
>Length : 250 ,Width : 250 ,  Height : 0
>Length Segs : 25 , Width Segs : 25 , Height Segs : 1
olarak ayarlıyoruz.


2
Daha sonra buna bir Noise Modifier ı uyguluyoruz. Ayarları aşağıdaki resimdeki gibi yapıyoruz.


3
Sonuçta bunun gibi birşey olması lazım.

Daha sonra boxumuza bir de UVW Map modifieri uyguluyoruz fakat planar olmasına dikkat ediyoruz.

4
Eveet şimdi sıra çimleri yapmaya geldi. Create/Shapes bölümünden Line ı seçiyoruz. Yandaki menüden interpolation un altındaki Steps i  : 3 yapıyorız ve optimize´ı da işaretlemiyoruz.


5
Daha sonra move pencersini kapatıyoruz ve Hierarchy bölümüne girip Affect Pivot Only butonuna tıklıyorız. XYZ axisini objenin en altına çekiyoruz ve Affect Pivot Only butonuna tekrar tıklayarak kapatıyoruz. Sonra modify bölümünden objeye Edit Mesh modifieri uyguluyoruz. Bir kez daha modifier bölümünden bend uyguluyoruz. Angle : 60 Direction : 90 ve Bend Axisi : Y yapıyoruz. Evet bir tane çim tanesini yaptık bile geriye sadece 44,999 tane kaldı. Hadi onları da yapalım.


6
Daha sonra yukarıdaki resimde olduğu gibi shift tuşuna basılı tutarak çimimizin iki tane daha kopyasını oluşturuyoruz. Sonra Modifier bölümüne giderek ikinci çimimizi seçiyoruz. Modifier stacka tıklıyoruz ve bend e tıklayarak angle ´yi 80 yapıyoruz. Aynı şeyi 3. çim içinde yapıyoruz fakat bu sefer angle 100.

Left penceresinden bakınca bunun gibi birşey olması lazım. Evet bakın şimdi 3 tane çimimiz oldu yani geriye 45,997 tane kaldı.

 
Daha sonra yukarıdaki resimde olduğu gibi shift tuşuna basılı tutarak çimimizin iki tane daha kopyasını oluşturuyoruz. Sonra Modifier bölümüne giderek ikinci çimimizi seçiyoruz. Modifier stacka tıklıyoruz ve bend e tıklayarak angle ´yi 80 yapıyoruz. Aynı şeyi 3. çim içinde yapıyoruz fakat bu sefer angle 100.

Left penceresinden bakınca bunun gibi birşey olması lazım. Evet bakın şimdi 3 tane çimimiz oldu yani geriye 45,997 tane kaldı.
Şimdi sıra bu çimlerin ve arazinin materiallerini ayarlamaya geldi. Ayarlar aşşağıdaki gibi olacak.
       
>Material #1: 2 Sided: Açık
>Diffuse Color: Red: 15   Green: 80   Blue: 15
>Material #2: 2 Sided: Açık   
>Diffuse Color: Red: 50   Green: 140   Blue: 50
>Material #3: 2 Sided: Açık
>Diffuse Color: Red: 130   Green: 200   Blue: 20
>Material #4: 2 Sided: Açık
Diffuse Color: Red: 80    Green: 50   Blue: 20
Evet materialleri ayarladıktan sonra 1. materiali 1.çime, 2. materiali 2.çime, 3. materiali 3.çime  ve dördüncü materiali de boxumuza yani araziye uyguluyoruz.
Evet şimdi sıra çimleri yeleştirmeye geldi.  Önce ilk çimimizi seçtikten sonra Create/Geometry bölümüden Compound Objects kısmındaki scatteri seçiyoruz ve      başlıyoruz ayarları yapmaya.
>Pick Distribution Object : Boxumuzu seçiyoruz
>Perpendicular : Kapalı
>Transformations´un altındaki Rotation : 15 ,360,15
>Transformations´un altındaki Scaling : 20, 20, 20
Dislayin altındaki Display oranı : %1
>Hide Distribution Object : Açık
Son olarak yukarıda Source Object Parameters bölümündeki Duplicates : 15.000 olacak.
Bu ayarları yaptıktan sonra en alttaki Load / Save bölümüne kaydedin ve bunu bütün çimlere uygulayın.
Eğer olmazsa teker teker diğer çimlerede aynı ayarları yapmanız gerekecek.

7
Bütün ayarları yaptıktan sonra sahne soldaki gibi görünmeli. Evet bu kadar En sonunda da ışıkları ayarlayım render etmek kalıyor bir de Backrounda bir gökyüzü resmi atarsanız çok gerçeki oluyor. Aşağıdaki gibi.


Sonuç

Bu Foruma yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için öncelikle Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar Forumumuzda. Konu açamaz, Eklenti indiremez. Forumumuzu tam anlamıyla kullanmak için Üye olabilirsiniz..

BMurtekin
  • Restorasyon Forum
  • **
  • İleti: 62
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Scatter ile çim yapımı
« Yanıtla #1 : 06 Şubat 2009, 11:13:04 »
Çok sağol. Ben v-ray fur kullanarak çim yapıyorum fakat render süresi çok uzuyor. Bu şekilde gerçekten kısa bir sürede render aldım.

BMurtekin
  • Restorasyon Forum
  • **
  • İleti: 62
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Scatter ile çim yapımı
« Yanıtla #2 : 27 Şubat 2009, 14:24:29 »
Elinizde imkan varsa bu çalışma ile ilgili bir de video yayınlayabilir misiniz ?

 

* Bizi Takip Edin

Son Mesajlar

Ynt: KKTC Lefkoşa Selimiye Camii (Aya Sofya Katedrali) Gönderen: karacanenes
[25 Mart 2024, 12:09:22]


Teknik Personel Gönderen: TAŞYAPI
[24 Mart 2024, 16:13:27]


ÖN MUHASABE VE MİMAR PERSONEL ALIMI Gönderen: osman.blnk
[24 Mart 2024, 10:19:47]


Restorasyon alanında iş arıyorum Gönderen: Sudenur uysal
[22 Mart 2024, 19:19:58]


RESTORASYON ALANINDA DENEYİMLİ İNŞAAT TEKNİKERİ Gönderen: cabiyotlu
[22 Mart 2024, 11:02:48]


Ynt: NAKKAŞ/KALEMİŞİ/RESTARASYON EKİBİ Gönderen: nAKkaŞBey38
[22 Mart 2024, 01:59:53]

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal