Front görünüşüne geçiniz ...standard primitives menüsünden bir plane çiziniz length:100 width:100 olsun segment sayıları 1 verin .plane secili iken X:0 Y:0 Z:50 degerlerini veriniz
shapes menüsünde Line seciniz şimdi snap ayarlarını yapalım.Snap 'a ters tıklayarak snap ayarlar bölümüne geçiniz sadece vertex isaretli kalsın .şimdi çizime başlayalım.klavyeden kısayol tuşu olarak "S" tusuna basarak snapı acalım.Resimdeki gibi duvarı parcalanması için parcalanma anındaki parcaları cizicez
ne kadar fazla parca olursa gercege daha yakın bir görüntü elde ederiz...
resimdeki gibi line 'nın uc noktalarını birbiri bağlamalısınız.
NoT:referans olarak kullandığımız planedeki amac duvarımızın düz olmasını sağlamak
plane cizdiğimiz parca linelar la doldurunuz ...ben parca sayısını 9 yaptım.
Yukarıdaki adımları uyguladıysanız referans olarak cizdiğimiz plane şimdi silebilirsiniz. resimdeki gibi bütün line leri seciniz.
secim işleminden sonra line ler seci iken modify menüsünden "edit spline""exrude" ve "UWM Mappingé komutunu uygulayınız.
Şimdi ayarları resimdeki gibi ayarlayınız.
Extrude =amount:5 segment:1
UVW Mapping :box
eger kullanırsanız duvar için kaplama resim koydum.
burdan da süper texdure ler bulabilirsiniz
http://www.mayang.com/texturesBütün Line ler secili ve UVW Mapping secili iken klavyeden " M "harfine basarak Meteryal editör menüsünü Kısacası Kaplama menüsünü çalıştırınız.
resimdeki gibi tilig degerini 5-5 veriniz.eger siz isterseniz duvar Resmide koyabilirsiniz ben örenk olarak verdim ...
kaplamayı uyguladığınızda parcalar belli olmuyorda işlem tamamdır şimdi mofiye ve kaplama menüsünden cıkabilirz.
şimdi 3ds max de yercekimi rüzgar vb """"Reactor"""" özelliklerden faydalanmaya...
resimdeki gibi duvarınızın altına bir plane oluşturun .ve duvarın karşısına yaklaşık 3 metre uzaklığında ve 2 metre yüksekliğinde bir küre "Shaper" çiziniz segment sayısını düşürünüz örnegin 15 rectorü işlem yaparken işmcinizi bir hayli sorlar..
sıra Reactor ekletilerinde Helpers menüsünden rector acınız.eger kısa yoksa
resimdeki gibi tolbara ters tıklayarak ekleyiniz..
perspective görünüşüne geciniz ve CTRL A tusuna basınız yani Bütün objeleri seciniz
Reactor menüsünden Ridig body collection ekleyiniz ve ardından select objet menüsünden bütün line seciniz
reactor menüsünden birde fracture ekleyiniz yalnız bütün line ler secili olmalı gerekli.
Cisimlerin yercekimi ayarlaması
resimdeki gibi uygulayalım
bütün lineler secili iken ridig body ayarlarıdan
mass degerini 30 yani parcaların agırlıkları
similasyon geometrisi ise concave mesh olarak ayarlayınız
şimdi küre için agırlık 50 verin kg concave mesh
zemin için Unyielding yani sabit tursun
animasyona başlayabiliriz...
küremizi resimdeki gibi ayarlayınız front penceresin de
key freme 5 getiriniz ve küremizi bir miktar ileri dogru götürünüz auto key acık olcak
sıra geldi reactor heseplatmaya .
resimdeki gibi cekiç butonuna tıklıyoruz Utulities menüsünden reactorü calıştırıyoruz
star frame 2 de iken create animasyon (anmasyonu kurr) butonuna tıklıyoruz.
şimdi yorulduk ama işin asıl zor kısmını reactor yapıyoo.. heseplama işlemi bittikten sonra isteginiz gibi kaplama ve render yapabilirsiniz