18. ve 19. yy'da Batının kültür ve bilimi Osmanlıda birçok değişikliğe neden oldu.Bunlardan biri minyatür resmin önemini yitirip yerine duvar remsminin almasıdır.Batı resmi görülmüş ve taklitler başlamıştır.Matbaanın ülkemize gelmesi ve seri kitap basımı,bir kitap resmi olan minyatürün tamamiyle kalkmasına neden olmuştur. Önemini yitiren minyatürün yerinide Batı resminden izler taşıyan duvar resmi olmuştur.Bu degişiklik saraylarda hayat bulmuştur. 18. ve 19. yy Osmanlıda yapılan saraylar,kasırlar ve köşklerin içleri artık geleneksel sanat olan nakkaşlık eserleriyle değil batıdan gelen Barok ve rokoko motiflerle süslenmeye başlanmıştır.Batıda Barok ve rokoko süslemelerinin aralarına fresko ve yağlı boya tekniğinde yapılmış duvar resimleri alıyordu.Bu resimler manzara,natürmont ve figürlü konular içeriyordu.Batıdan gelen barok ve rokoko süsleme uslubu beraberinde duvar resminide getirmiş oldu.Bizdeki duvar resimleri kuru sıva üzerine tutkal veya suyla karıştırılmış toprak boyalarla yapılıyordu.Konu ise batıdaki duvar resimlerinde olduğu kadar çok zengin değildi.Batıdaki figürlü konulara bizde raslanmıyordu.19.yy sonuna kadar figürlü resimlere yer verilmeyecektir.Kısacası duvar resmi batıdan'da gelse teknik ve içerik açısından yoruma uğramıştır.
Bu gün İstanbul,Rumeli ve Anadoluda birçok duvar resmi görmek mümkündür.Rumeli ve Anadolu duvar resimleri şematik ve primitiftir.İstanbulda bulunan duvar resimleri diğerlerine göre daha olgun eserlerdir.
Minyatürden duvar resmine geçiş ve duvar resminin ilerlemesei Ülkemizdeki Batının etkisiyle bu yönde ilerlemesini gösterir.
Alıntıdır;wikipedia