Restorasyon Forum

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Restorasyon Forum - Reklam Alanı

Gönderen Konu: Particle Flow - Duvara Çarpan Kelebekler  (Okunma sayısı 8490 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

HrN_3D

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 43
  • Cinsiyet: Bay

Ders: Temel tanecik bilgisi , Sub-obje modunda animasyon bilgisi ve Particle Flow Giriş dersi bilgisi gerektirir. Particle Flow ile aşağıdaki resimde

tasarladığımız sahneyi yapacağız. bir grup kelebek önce duvara çarpacak daha sonra yerçekimi etkisi ile aşağı düşüp zemine çarpacak, ve zeminde

haraketsiz kalacak. ( Bu ders size çok gaddarca gelebilir, siz kelebek yerine animasyonlu milletvekili kullanabilirsiniz. )
 


Öncelikle sahne için ihtiyacımız olan nesnelere bakalım. En başta animasyonlu bir kelebeğe ihtiyacımız olacak. Daha sonra bunu P-Flow ile ilişkilendirip

yüzlerce kelebek haline getirebiliriz. Ben bu işlem içib spline ile basit bir kelebek çizdikten sonra sub-obje modunda kanatlarını 0-10 arası aşağı, 10-20 arası

yukarı haraket ettirdim. Bu sırada Auto-key düğmesi basılı idi ( haraketin devamlılığı için track View ile Lineer devam eden animasyon özelliği verdim, track

view derslerinde durmadan dönen saat dersinde gerekli bilgiyi bulabilirsiniz.)
 


Kelebek hazır olduktan sonra sahnemize bir adet P-Flow, bir adet Gravity ve iki adet Deflector nesnesini şekildeki gibi yerleştiriyoruz.


 
Bundan sonra yapacağımız tüm işlemler Particle View penceresinde olacak. Klavyeden 6 ile pencereyi açıp Particle Flow giriş dersinde öğrendiğimiz şekilde Shape instance ve

Collision ekliyoruz. Shape instance kelebek ile ilişkilendirme sağlayacak. Burada Collision nesnesinde Add düğmesine tıkladıktan sonra seçeceğimiz duvar olarak düşündüğümüz birinci

deflector oluyor. Shape instance bir alt resimde gösterilmiştir. Bu resimdeki 1(bir) numara ile gösterilen oka dikkat edin. Çarpma işlemine maruz kalan kelebekler bir sonraki işleme

geçiyor. Eğer Deflector01 nesnesine çarpmazlarsa hiçbirşey yapmadan yollarına devam ederler.
 


Shape instance herhangi bir nesneyi tanecik olarak tanımlamaya imkan verir. Aşağıdaki Animate Shape seçeneği cismin animasyonunu da kullanması gerektiğini söyler. En alttaki

Rand Offset ise tanecik halindeki her nesnenin animasyonunun farklı zamanlarda olmasını sağlar. böylece kelebekler aynı anda haraket etmediği için kopya olmaları dikkat çekmez.


 
Yukarda 1(bir) numaralı ok için uyarı yapmıştım. şimdi o okun gösterdiği yere bir Force ekliyoruz. ve sahnedeki Gravity- yerçekimi ile ilişkilendiriyoruz.


 
( Daha sonra yukardaki Shape instance nesnesini Ctrl tuşu basılı iken aşağya sürükleyip bir instance kopya yapıyoruz >> veya yeni bir shape instance nesnesi ekleyip aynı

ayarları yapabilirsiniz- ki böylece duvara çarptıktan sonra haraket etmeden yere düşmelerine de olanak sağlarsınız )

Buradaki Collision Nesnesi için Add düğmesine basıp zemin olarak düşündüğümüz ikinci Deflector 'u ekliyoruz. Deflector02

aşağıyı gösteren 2(iki) numaralı Sarı ok zemine çarpan kelebeklerin yeni bir işleme tabii tutulabileceğini gösteriyor. buradaki animasyondsa zeminde haraketsiz kalmalarını

istiyorduk, bunun için en alta hız=sıfır olacak bir nesne eklemeliyiz.


 
Zemine çarptıktan sonra yapılacak işlem hızın sıfır olmasıdır. bunu sağlamak için Collision02 nesnesinden çıkan oku yeni bir Speed nesnesine bağlıyoruz.

Speed nesnesine tıklayarak sağ taraftaki ayarlarından Speed=0 yapıyoruz.
 


Artık animasyonumuzu deneyebilirsiniz arkadaşlar kolay gelsin...
 

Silence3D
  • Restorasyon Forum
  • ***
  • İleti: 116
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Particle Flow - Duvara Çarpan Kelebekler
« Yanıtla #1 : 20 Eylül 2012, 23:05:22 »
Fetih 1453 'ün Giriş Kısmındaki Yanan Alevlerin Particle Flow Şeması varmı sizde yada örneği? :)

 

* Bizi Takip Edin

Son Mesajlar

Ynt: KKTC Lefkoşa Selimiye Camii (Aya Sofya Katedrali) Gönderen: karacanenes
[25 Mart 2024, 12:09:22]


Teknik Personel Gönderen: TAŞYAPI
[24 Mart 2024, 16:13:27]


ÖN MUHASABE VE MİMAR PERSONEL ALIMI Gönderen: osman.blnk
[24 Mart 2024, 10:19:47]


Restorasyon alanında iş arıyorum Gönderen: Sudenur uysal
[22 Mart 2024, 19:19:58]


RESTORASYON ALANINDA DENEYİMLİ İNŞAAT TEKNİKERİ Gönderen: cabiyotlu
[22 Mart 2024, 11:02:48]


Ynt: NAKKAŞ/KALEMİŞİ/RESTARASYON EKİBİ Gönderen: nAKkaŞBey38
[22 Mart 2024, 01:59:53]

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal