Merhaba

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Brazil Render Resimli Anlatım  (Okunma sayısı 6727 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

JeoPardy

  • Restorasyon Forum
  • ****
  • İleti: 357
  • Cinsiyet: Bay
Brazil Render Resimli Anlatım
« : 21 Ocak 2009, 12:58:11 »
BRAZiL RENDER SiSTEMi
Brazil R/S 3Dsmax içinde eksik bir yön olarak görülen Render olayının daha geliştirilmiş halidir. Max içindeki standart renderi kullanırken dikkat ettiyseniz hiçbir cismin gölgesinde açık renkli kısımlar olmaz, gölge heryerde aynı koyuluktadı, oysa gerçek hayatta gölge cismin dibinde daha koyu iken dışa doğru açık renk almaktadır. Bunun sebebi etraftan yansıyan ışıktır. örneğin: gerçek hayatta ışıklı bir ortamdaki bir masanın altı asla zifiri karanlık gibi simsiyah olmaz. Max ile render yaparken ise masanın altındaki bir cismi göremeyecek kadar karanlık olur.
Sonuç olarak 3Dsmax ile gelen render sistemi Global illumination adı verilen aydınlatma sistemini desteklemez. Bu sebeple çok gerçekçi sahneler yapmak için  kullanacağımız iki yöntem kalıyor: Lightscape ya da Renderman gibi ayrı programlar kullanmak veya Brazil R/S yada Luminaire gibi pluginler ile max i güçlendirmek.
 
MAX RENDER                                                                         BRAZIL RENDER
   
 

 
________________________________________
Brazil'in Kullanımı
Brazil önceki versiyonlarında bir Render Effect olarak çalışıyordu, brazili kullanmak için Render effects-Add diyerek bir efekt gibi ekleniyordu, fakat 0.2_21 versiyonundan sonra başlı başına bir render sistemi olarak max içine girmiş bulunuyor. Yeni versiyonla artık bir render efekti olarak eklemek yerine tüm ayarlarını Render penceresinden yapabiliyoruz. Faka Brazili max'in renderi ile kalıcı olarak değiştiremiyoruz. her yani dosya açtığımızda brazili ayarlayıp dosya ile birlikte kaydetmek gerekiyor. Fakat brazili render sistemi olarak ayarladığımız ve kaydettiğimiz dosyada tekrar ayar yapmaya gerek kalmıyor.
Brazili ayarlamak için: Customize menüsünden, preferences i seçiyoruz.


 
Karşımıza çıkan pencerede Render sekmesini tıklayarak brazili atıyoruz. Artık normal render yaparken brazili kullanabiliriz.
 

 
 
Brazili kullanırken Material Editorden de kendi materialini atamamız gerekiyor, böylece brazil ile yaptığımız cam ve metal kaplamaları da daha ayrıntılı görebiliriz. Material editorde Standart düğmesine basarak gelen pencereden Brazil Test Mtl seçiyoruz. ve cisme kaplıyoruz.
 
 
 

 
 
 
Daha sonra sahneyi hazırlayıp işimiz bittiğinde Render penceresini açıyoruz ve Render penceresinin alt kısmından brazil ile ilgili ayarları değiştiriyoruz.
Don't Antialiasing: Bu seçenek sahnedeki cismin renderde pürüzsüz görünmesini sağlar, alttaki resimde aradaki farkı görebilirsiniz.Cismin gölgesinde tırtıklı kısımlar oluşmaktadır. Min sampling ve Max sampling değerleri ne kadar yüksek olursa sahnedeki pürüzsüzlük o kadar artar. Tabii bununla birlikte render süresi de uzar.
 

 
 
Don't antialiasing seçeneği işaretli, Kırıklık gölgede daha çok belli oluyor   Don't Antialiasing işaretsiz ve solundaki  Minsamples=2 ve Maxsamples=2 yapılmış
                              
 

Brazil Luma Server Parameters
Direct illumination: Direkt gelen ışıkların etkisini görmek için buradaki ayarlar değiştirilebilir. Sky Light seçeneğini seçerseniz gökyüzünden ve bulutlardan falan yansıdığı varsayılan ışıkların etkisini görürsünüz ve cismin gölgesi daha gerçekçi olur. Bunun solundaki Secondary illumination ise cisilerden yansıyıp gelen ışıkların etkisini görmemizi sağlar.

 


Bunun alt kısmında bulunan Sampling Control ise kaplamaların daha gerçekçi görünmesini sağlar, Buradaki Rate değeri düşük olursa renderde aşağıdaki gibi bir görüntü alırsınız fakat hızlı olur. Rate değeri yükseldikçe render süresini uzatır.
 


Bunun altındaki Sky Lights seçeneği ile gökyüzünden geldiği varsayılan ışıkların şiddetini arttırabilir veya azaltabilirsiniz. Buradaki Color seçeneğini 3 yaparsanız açık ve beyaz bulutlu bir hava varmış ve bulutlardan çok fazla ışık yansıyormuş gibi bir etki görebilirsiniz.
Sampler Rate=5                                                                           Sampler Rate=15

 


Sky Light Color=1                                                                               Sky Light Color=3
 
     

 
________________________________________
Brazilin Material Editordeki kaplamasında Reflection seçeneğine açık bir renk atarsanız metal veya ayna görünümü elde edebilirsiniz. Render penceresinde Yansıma ve kırılma ile ilgili ayrıntılı ayarla yapabilirsiniz. Aşağıdaki karşılaştırmada Çaydanlığın yüzeyindeki yansımanın pürüzlü olduğunu görebilirsiniz. Ve zeminde de ileri doğru dalga dalga gölge oluşmuş durumda, Brazilde ise bu sorunları ayarları attırarak çözebilirsiniz.
 
 
Max ile Raytrace Metal Kaplama                                                   Brazil ile Raytrace Metal Kaplama
 
   

Brazilin Material Editordeki kaplamasında Reflection seçeneğine açık bir renk atarsanız metal veya ayna görünümü elde edebilirsiniz






Max ile Raytrace CAM Kaplama   





Brazil ile Raytrace CAM Kaplama