Restorasyon Forum

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Restorasyon Forum - Reklam Alanı


Yanıt gönder

Kullanıcı Adı:
E-Posta:
Konu:
İleti Simgesi:

Doğrulama:
Resimde gördüğünüz harfleri giriniz
Harfleri dinle / Farklı bir resim göster

Resimde gördüğünüz harfleri giriniz:
Restorasyon kac harflidir ( Rakam yaziniz ):

kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p\'ye basın


Konu Özeti

Gönderen: JeoPardy
« : 11 Şubat 2009, 12:12:37 »

öncelikle sahnemizi veya animasyonumuzu hazırlıyoruz.

 
F10´ a basıyoruz ve render motorunu mentalray olarak seçiyoruz.

Render Elements kısmına geçip, buradan istediğimiz elementleri seçiyoruz. Sahnenizdeki kaplama ve shaderlerin durumuna göre istediğiniz elementi seçebilirsiniz. Biz buradan diffuse, lighting ve asıl konumuz olan mrShaderElement ´ i seçiyoruz.


Seçtiğimiz elementlerin ayarlarını istediğimiz gibi yapıyoruz. Diffusenin ayarlarındaki lighting sekmesini kaldırmak daha iyi sonuçlar verecektir.
Lighting elementine ben herhangibir müdahalede bulunmuyorum. Bu kısım size kalmış.


Burada "mrShaderElement" için kaplamamızı hazırlıyoruz. "mrShaderElement" material değilde, shader seçtiği için burada mentalray'ı seçmesenizde , yani standart materiale shader atadığınızdada aynı sonuç elde edilecektir.


Aşağıdaki gibi shader seçilir.



Shaderin ayarları isteğe göre yapılır. Aşağıdaki ayarlar kullanılabilir.


Şimdi geliyoruz "mrShaderElement" elementinin ayarlarına. Aynen aşağıda olduğu gibi shader seçiyoruz. (ayrıca istediğimiz shaderide ekleyebiliriz.)


Son olarak sahnemizi seçiyoruz ve render diyoruz.


Aşağıdaki çıktı bir seferde alınan çıktılardır.


Peki "mrShaderinElement" in önemi nedir?
"mrShaderElement" özellikle animasyonla uğraşanlar için bir kolaylık olacaktır. Pass render alırken hiç uğraşmadan bir seferde çıktı almamızı sağlar. Normalde bilindiği üzere Material Override ´ den de Ambient Occlusion çıktısı alınabiliyor. Fakat sahneyi en az iki kere render etmek gerekiyor. Ve ayrıca bu durum render zamanınıda uzatıyordu. Bu yüzden "mrShaderElement" zaman konusunda bize güzellikler sunuyor.
... Bitmedi ;
"mrShaderElement" diğer yönteme ek olarak bump atanan kaplamalarla kaplanan objeleri bump değerinde gölgelendirme yapıyor. Aşağıdaki çıktı buna örnektir.





* Bizi Takip Edin

Son Mesajlar

Restoratör aranıyor ( İstanbul/Taksim) Gönderen: Beriltekin
[Bugün, 09:19:09]


Ynt: KKTC Lefkoşa Selimiye Camii (Aya Sofya Katedrali) Gönderen: karacanenes
[25 Mart 2024, 12:09:22]


Teknik Personel Gönderen: TAŞYAPI
[24 Mart 2024, 16:13:27]


ÖN MUHASABE VE MİMAR PERSONEL ALIMI Gönderen: osman.blnk
[24 Mart 2024, 10:19:47]


Restorasyon alanında iş arıyorum Gönderen: Sudenur uysal
[22 Mart 2024, 19:19:58]


RESTORASYON ALANINDA DENEYİMLİ İNŞAAT TEKNİKERİ Gönderen: cabiyotlu
[22 Mart 2024, 11:02:48]

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal