Restorasyon Forum

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Restorasyon Forum - Reklam Alanı


Yanıt gönder

Kullanıcı Adı:
E-Posta:
Konu:
İleti Simgesi:

Doğrulama:
Resimde gördüğünüz harfleri giriniz
Harfleri dinle / Farklı bir resim göster

Resimde gördüğünüz harfleri giriniz:
Restorasyon kac harflidir ( Rakam yaziniz ):

kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p\'ye basın


Konu Özeti

Gönderen: santiye adam
« : 05 Şubat 2020, 16:40:02 »

Merhaba yeni bir sitemiz var restorasyon konuları ve mimarlık ile alakalı paylaşımlar yapıyoruz. Hatta restorasyon nedir? Neden restorasyon konusu ile alakalı da bir paylaşımımız var. Bakmanızı tavsiye ederim.
Gönderen: nesimi
« : 26 Aralık 2013, 22:50:18 »

kısacası:Tarihine sahip çıkmaktır...
   Kısacası :D Mevcut yapıyı. Koruyarak aslına uygun olarak düzenlemek, yenilemektedir. Rekonstrüksiyondan ayrılarak...
Gönderen: a.can.y
« : 06 Ekim 2009, 19:47:16 »

hadi öyle olsun bakalım...:)
Gönderen: mustafa38
« : 06 Ekim 2009, 19:43:47 »

kısaca= Tarihi günümüze olduğu gibi aktarmaktır.  ;D
Gönderen: a.can.y
« : 05 Ekim 2009, 18:47:25 »

kısacası:Tarihine sahip çıkmaktır...
Gönderen: emel gençer
« : 05 Ekim 2009, 17:53:09 »

paylaşım için teşkkrler :)
Gönderen: vecih
« : 22 Ocak 2009, 10:41:44 »

RESTORASYON NEDİR?
Bir sanat yapıtını ya da insanlık tarihine tanıklık eden herhangi bir nesneyi korumak ve gereğinde, olabildiğince ilk durumuna getirmek amacıyla, bu yapıtı, bu nesneyi sağlamlaştırmaya ve bunların yıpranma sürecini durdurmaya yönelik işlemlerin tümü.

TARİHİ RESTORASYON
1880-1890 yılları arasında, stilistik rekompozisyonun egemenliğine ve romantik görüşün pasif savunma ve kaderciliğine karşı iki yeni yaklaşım ortaya çıktı. Bunlardan biri Tarihi Restorasyon", diğeri "Çağdaş Restorasyon" kuramıdır. İtalyada Luca BELTRAMİ (1854-1933) tarafın¬dan ileri sürülen ve uygulamaya konulan "Tarihi Restorasyon" kuramı, anıtların tarihi belgeler¬den sağlanacak somut verilere dayanılarak restore edilmesini önermekteydi. Böylece "tarih¬çi ve arşivci restoratör" tipi doğuyor ve mimar restorasyon önerisini arşiv belgeleri, tarih hitap¬ları, pullar, resimler ve anıt üzerinde yaptığı araştırmalara dayanarak hazırlıyordu. Bu kura¬ma uygun olarak yapılan restorasyonların üslup birliğine ulaşmayı hedefleyen mimarın kendi birikim ve düş gücüne, analojilere dayanarak ya¬rattığı gibi dayanaksız değil, anıta ait bir dizi ka¬nıtla desteklendiği için kabul edilebilir bir işlem olacağı ileri sürülüyordu. Nesnel, gerçek verilere dayandırıldığı için kabul edilebilir gibi görünen bu teze yöneltilen eleştiriler belgelerin yeterliliği ve güvenilirliği konusu üzerinde yoğunlaşmakta¬dır. Yapıya ait grafik bir belgenin, bir gravür veya tablonun, sanatçının kişisel yorumu nedeniyle ölçekli bir mimari çizim gibi değerlendirilemeyeceği açıktır. Belirli bir bakış açısından çizilen bir tablo, görünmeyen bölümlerin durumunu aydın¬latmakta yetersiz kalacaktır. Ayrıca belgelere da-yanılsa da, rekonstrüksiyonlarda ileri gidilmesi hoş görülemez.
Tarihi restorasyonun İtalyadaki en ünlü örneği, Milanodaki. Sforza Şatosu restorasyonudur.

Restorasyon nasıl yapılır:
Taşınabilir ve taşınmaz kültür varlıklarının restorasyon uygulamasında temel prensipler vardır ve bu prensipler her eser için geçerlidir ama her eser için geçerli tek bir reçete yoktur. Eserlerin mevcut durumlarına uygun restorasyon projesi hazırlanmalı ve proje hazırlanırken orijinaline uygun geri dönüşümlü malzeme ve yöntemler seçilmelidir.

Her iki gruptaki eserler için dokümantasyon çalışması çok önemlidir. Taşınabilir eserlerin restorasyon ve konservasyonuna başlandığı zaman önce esere ait bir kimlik kartı oluşturulur. Bu karta eserle ilgili tüm bilgiler aktarılır örneğin hangi döneme ait olduğu, ne zaman yapıldığı, ne amaçla yapıldığı, eserin mevcut durumu, yazı, çizim ve fotoğrafla belgeleme işlemleri, daha önce bir restorasyon geçirip geçirmediği, önceki restorasyonda hangi malzeme ve yöntemlerin kullanıldığı ve restorasyon işleminin kimin tarafından yapıldığı tarihleri ile birlikte yazılarak sağlam bir belge oluşturulur. Böyle bir çalışma ile sizden sonraki restoratörlere eserle ilgili çok değerli bilgiler aktarmış olursunuz. Taşınmaz kültür varlıklarının restorasyonunda proje hazırlanırken restorasyonla ilgili çeşitli kurumlarla ve üniversitelerle iş birliği yapılabilir.

Restorasyona başlarken eserle ilgili tüm dokümanlar (bu güne kadarki fotoğrafları, varsa çizimleri ve eser hakkındaki yazılar gibi ) toplanılır . Eserin şu anki mevcut durumu yazı, çizim ve fotoğrafla saptanır.
Yukarıdaki tüm bilgiler ışığında eserin projeleri hazırlanır ( rölöve, restitüsyon, restorasyon, teknik rapor ) ve ilgili kurumların onayı alındıktan sonra restorasyon uygulamasına geçilir.
Bazen can çekişen bir tanrıça heykeline yeniden hayat vermek veya döneminde insan hayatının en önemli ihtiyacını karşılamak üzere stratejik noktalarına inşa edilerek kentin su ihtiyacını karşılayan çeşmeler gelişen teknolojiyle varlıkları unutulmuş kimi toprak altında kalmış, kimi yıkılmış, ayakta kalanlar ise yıkık dökük veya afiş panosuna dönüşmüş bu eserlere yeniden hayat vermek ve onları "kentin sanatsal objelerine" dönüştürerek "yeni bir işlev" kazandirmak bu çalışmayı gerçekleştiren için heyecan ve gurur kaynağı olmuştur.

Bu çalışmalar sonucu yapılan gözlemlere dayanarak , taşınabilir ve taşınmaz kültür varlıklarının restorasyonunda "restoratör ve eser ilişkisi hasta ile doktor ilişkisi gibidir" diyebiliriz.. Her hastanın rahatsızlığı farklıdır ve tedavi yöntemleri hastalığına özgüdür. Restorasyonda da durum böyledir. Elinizdeki eserin kendine özgü bozulmaları vardır ve "restoratör mevcut bozulmalara uygun restorasyon malzeme ve tekniklerini tespit eder" ve uygular.

Restorasyonda teknik yaklaşımlar önemlidir ve sorumluluk gerektirir ama bu "konunun sosyal yanı da en az uygulama teknikleri kadar önemlidir. Çünkü kimliği, kişiliği ve karakteri olan bir sokakta, bir mahallede, bir kentte ve Türkiye gibi bir coğrafyada yaşamak herkes için mutluluk sebebi olmalı." Kentlere ve ülkelere kimlik kazandıran en önemli olgular kültür varlıklarıdır. Bir ülkenin kültür varlıklarının fiziksel durumları o ülkenin  ekonomi ve kültürünün hangi düzeyde olduğunun da bir göstergesidir.  Geçici yönetimlere göre değişmeyen, kültür varlıklarının gerçekten korunmalarını ilke edinen bir kültür politikasının belirlenmesi ve uygulanması ülkemiz için kültür zenginliğini ekonomik zenginlğe taşıyacak önemli bir girişim olacaktır. Ancak bu politikanın sürekliliği ile eserlerimizi geleceğe taşıyarak "çocoklarımıza karşı sorumluluğumuzu" yerine getirmiş oluruz. Çükü kültür çocoklarımızın  bize emanetdir bu emaneti onlara  hıyanet etmeden taşımalıyız.

Kaynak : (Doğan HASOL.Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü.)

* Bizi Takip Edin

Son Mesajlar

Ynt: KKTC Lefkoşa Selimiye Camii (Aya Sofya Katedrali) Gönderen: karacanenes
[25 Mart 2024, 12:09:22]


Teknik Personel Gönderen: TAŞYAPI
[24 Mart 2024, 16:13:27]


ÖN MUHASABE VE MİMAR PERSONEL ALIMI Gönderen: osman.blnk
[24 Mart 2024, 10:19:47]


Restorasyon alanında iş arıyorum Gönderen: Sudenur uysal
[22 Mart 2024, 19:19:58]


RESTORASYON ALANINDA DENEYİMLİ İNŞAAT TEKNİKERİ Gönderen: cabiyotlu
[22 Mart 2024, 11:02:48]


Ynt: NAKKAŞ/KALEMİŞİ/RESTARASYON EKİBİ Gönderen: nAKkaŞBey38
[22 Mart 2024, 01:59:53]

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal