3dsMax'a Yeni Başlayanlar için Bir Dersle karşınızdayım, umarım Bu dersi okuduktan sonra birçok şey size daha mantıklı gelir ve kafanızda ki soru işaretlerinden mümkün olduğunca kurtulursunuz
Bu Derste Size 3dsMaxtaki Modelleme tekniklerini basitçe anlatıcağım ve Bir Örnek Yaparak Bunu Pekiştereceğim... Neyse Gevezelik Bu kadar yeter derse geçelim...
3dsMax Kullanabileceğimiz Hazır Şekil oluşturucuları ve Vektorel Çizim yapan Spline, Nurbs Gibi Öğeler Bulunur... Hazır Şekillerden işimize Yarıyacaklar Box, Cylindir, Sphere gibi Şekillerden oluşan Standart Primitives...
Hedra, GenGon gibi daha karmaşık şekillerden oluşan Extenden Primitives Menüleri
ile Bir çok Bunun gibi Menüdeki Şekillerden oluşur.. 3dsmax'ta Bu Şekilleri Çeşitli Yöntemlerle Düzenleyebilir ve Şekilleri ile oynayabiliriz. Bu Yöntemlerden En önemlileri Editable poly, Editable Mesh ve Editable Patch dır...
Bunlardan Başlayarak Modellemeyi size anlatmaya çalışacağım...
1-) Editable Poly;
Sahnemize Yukarıda Bahsettiğim Yöntemlerden biri ile Çizdiğimiz Nesneye Sağ tıklayarak Convert To Editable Poly Diyerek Polygonlar ile modelleme'ye Giriş Yapabiliriz... Ardından Çizdiğimiz diyelimki Bir Box nesnesi olsun, Box Nesnesi Editable Polye çevrildikten sonra Modifier kısmı Resimdeki gibi görülür...
Edit Poly de Vertex; Nesnedeki Köşe Noktaları ile şekil üzerinde, Edge Nesnedeki Çizgiler üzerinde, Border ile Nesne üzerindeki açık kenarların köşeler üzerinde, polygon ile Vertex noktaları arasındaki her çokgen üzerinde ve Element ile Birbirine çakılmış veya birbirleri ile etkileşimde olmayan nesneler üzerinde Bu Toolların kendi Yöntemleri ile oynama yapabiliriz...
2-)mesh Poly gibidir biraz incelerseniz aradaki farkları görebilirsiniz...
3-) PAtch Yöntemi ise çizdiğimiz şekil kaç köşeli olursa olsun o nesnenin en uç temel köşelerini refrans alarak yuvarlatma gibi uygulamaları yapabilir...