: Bugün 13:49:52
Sevgili RESTORATÖR arkadaşlarım.bu konuyu dikkatlice okumalısınız.4 yıllık olmamızı engelleyenlerin basında malesef mimarlar geliyor.Bizim 4 yıllık olmamızı İSTEMİYORLAR.Ayrıca RESTORASYON bölümü 2 degil 4 degil 6 yıllık olmalı.Bizler yapı doktoruyuz muayene, teshis, tedavi.Branşlara ayrılıyoruz.kalemişi,taş ÇİNİ ,kil,ahşap,cam....v.s bu 2 yılda ögrenilecek bir meslek degil ben 3 yıl lise ve benim dönemimde tek olan zincirlikuyu ve trakya mezunuyum benim dönemimde mimar sinan,yıldız,Trakya ve ankara da vardı.Bu kadar mantar gibi heryerde yoktu.Restoratörde azdı.Okul azdı çünkü hocası zor bulunuyordu.Kitabı yoktu filan ben yaptıgım uygulamalarla ögrendim ve halada ögreniyorum tam 20 yıl oldu.yani 2 degil 4 degil 6 yıllık olsun ve kendi aralarında branslassın.DOKTOR gibi.beyin cerrahı gibi dahiliye gibi.Bunun içinde ülkemizde prof.olmalı doç.olmalı,konuyu bilen uzmalar olmalı..ayrıca cok önemli diger konu TASINABİLİR KÜLTÜR VARLIKLARInın onarımı burdan mezun olan kişiler kazı alanı için yetiştiriliyorlar .yani TAŞINAMAZ kültür varlıklarıyla ilgili uygulamalar için degil.4 yıllık olmalarından dolayı restoratör ünvanı alıyorlar.Bunlara mimarların diyecegi bir söz yok.TAŞINABİLİR (küçük obje)cünkü..Taşınamazlarda doktor siz olunca mimar ne olucak?engelliyorlar arkadaşlar gizli gizli içten içten . Nasıl öne gecersiniz ?bilginizle ,tecrübenizle, yapılan yanlışları rapor edip imzalarsınnız .Kültür Bakanlıgına şikayet edersiniz.Bunun içinde işinizi cok iyi bilmelisiniz.yoksa hep santiyelerin okumuş emekcileri olarak kalır burdan ileri gidemezsiniz.Sevgilerimle.