Restorasyon Forum

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Restorasyon Forum - Reklam Alanı

Gönderen Konu: RESTORASYON NEDEN 2 YILLIK  (Okunma sayısı 15849 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

feride

  • Restorasyon Forum
  • **
  • İleti: 75
  • Cinsiyet: Bayan
RESTORASYON NEDEN 2 YILLIK
« : 21 Şubat 2011, 14:22:26 »
   : Bugün 13:49:52
Sevgili RESTORATÖR arkadaşlarım.bu konuyu dikkatlice okumalısınız.4 yıllık olmamızı engelleyenlerin basında malesef mimarlar geliyor.Bizim 4 yıllık  olmamızı İSTEMİYORLAR.Ayrıca RESTORASYON bölümü 2 degil 4 degil 6 yıllık olmalı.Bizler yapı doktoruyuz muayene, teshis, tedavi.Branşlara ayrılıyoruz.kalemişi,taş ÇİNİ ,kil,ahşap,cam....v.s bu 2 yılda ögrenilecek bir meslek degil ben 3 yıl lise ve benim dönemimde tek olan zincirlikuyu ve trakya mezunuyum benim dönemimde mimar sinan,yıldız,Trakya ve ankara da vardı.Bu kadar mantar gibi heryerde yoktu.Restoratörde azdı.Okul azdı çünkü hocası zor bulunuyordu.Kitabı yoktu filan ben yaptıgım uygulamalarla ögrendim ve halada ögreniyorum tam 20 yıl oldu.yani 2 degil 4 degil 6 yıllık olsun ve kendi aralarında branslassın.DOKTOR gibi.beyin cerrahı gibi  dahiliye gibi.Bunun içinde ülkemizde prof.olmalı doç.olmalı,konuyu bilen uzmalar olmalı..ayrıca cok önemli diger konu  TASINABİLİR KÜLTÜR VARLIKLARInın  onarımı burdan mezun olan kişiler kazı alanı için yetiştiriliyorlar .yani TAŞINAMAZ kültür varlıklarıyla ilgili uygulamalar için degil.4 yıllık olmalarından dolayı restoratör ünvanı alıyorlar.Bunlara mimarların diyecegi bir söz yok.TAŞINABİLİR (küçük obje)cünkü..Taşınamazlarda doktor siz olunca mimar ne olucak?engelliyorlar arkadaşlar gizli gizli içten içten .  Nasıl öne gecersiniz ?bilginizle ,tecrübenizle, yapılan yanlışları rapor edip imzalarsınnız .Kültür Bakanlıgına şikayet edersiniz.Bunun içinde işinizi cok iyi bilmelisiniz.yoksa hep santiyelerin okumuş emekcileri olarak kalır burdan ileri gidemezsiniz.Sevgilerimle.

anelia
  • Ziyaretçi
Ynt: RESTORASYON NEDEN 2 YILLIK
« Yanıtla #1 : 01 Temmuz 2011, 23:03:27 »
merhaba ben düz lise mezunuyum.iç mimarlık düşünüyorum ama bölümümü eşit ağırlık okudum.bu yüzden 4 yıllık iç mimarlık beni biraz zorluyor.bu sene 2 yıllık mimari restorasyon okuyup dgs ile mimarlık tamamlamam mümkün mü.meslek liseleri öncelikli mi ve yetenek sınavı var mı ltfn yardımcı olun:(

 

* Bizi Takip Edin

Son Mesajlar

Restorasyon Projelerinde Görevlendirilmek Üzere Şantiye Şefi Arıyoruz Gönderen: TAKSİM YAPI
[Bugün, 14:46:46]


RESTORASYON İŞLERİNDE HAKEDİŞ SORUMLUSU ARANIYOR Gönderen: TAKSİM YAPI
[Bugün, 14:33:21]


FREELANCE 3R PROJE Gönderen: dilara_genc_
[Dün, 14:38:08]


ESKİ ESER İÇİN MİMAR VEYA RESTORATÖR İŞ İLANI Gönderen: MAKBULE ALKAN
[20 Haziran 2026, 13:55:44]


RESTORATÖR İŞ İLANI Gönderen: MAKBULE ALKAN
[20 Haziran 2026, 13:50:23]


Mimar İş İlanı Gönderen: archoz-
[16 Haziran 2026, 23:11:52]

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2026, SimplePortal